Воскресенье, 19.05.2024, 04:26

Esma88

Каталог статей

Главная » Статьи » Sopor Aeternus » La Chambre d'Écho - Where The Dead Birds Sing (2004)

La Chambre d'Écho - Where The Dead Birds Sing (2004)

Room 1:

 

1. The Encoded Cloister

2. Backbone Practise

3. Idleness & Consequence

4. Beyond The Wall Of Sleep

 

Room 2:

 

5. Imhotep

6. Hearse-shaped Basins Of Darkest Matter

7. Interlude - The Quiet Earth

 

Room 3:

 

8. We Have A Dog To Exercise

9. The Lion's Promise

10. Leeches & Deception

 

Room 4:

 

11. The Skeletal Garden

12. Feed The Birds

13. Consolatrix Has Left The Building

14. Day Of The Dead

 

"...As I was just about to step aside, not to stand in the way of this awe-inspiring goings-on, I did receive a heavy stroke myself, as I was forced to move like all the others into the same given direction. For some strange reason I was not in the least surprised about this sudden change of... yes... perspective, as I had almost suspected something like this to happen anyway. Therefore I cannot help but feeling a certain kind of, well, amusement... - or should I rather call it a relief...

 Even though this ritual, the character of this celebration is a most serious indeed, the over-all atmosphere is neither frightening nor is it performed with an eagerness of a particular grim. The entire festival is rather characterised, or dominated by a general "knowledge", this individual certainty of its actual necessity... - after all, this very day is only meant as a reminder - though its roughness cannot be denied - of the forthcoming and necessary purification, which has to be carried out by each of the believers themselves, individually though. The strokes between the shoulder-blades, just like the ritual expulsion through the western gates of the "ending days", are merely the very last order, or advice, to eventually become active, so that, as a next step, the grounds can be prepared for the beginning development, the evolution of the living future of the fragile latter, the final days..."

 This was Anna-Varney Cantodea, reporting live for SOPOR AETERNUS.

 

«…Я уже была готова  к отступлению, вместо того, чтобы ступить на  путь этих повергающих в трепет действий, но, получив сильный удар, была направлена, как и все остальные, дабы двигаться в том же самом установленном направлении. В виду некоторых странных причин я нисколько не удивилась этой внезапной перемене … кхм… перспективы, потому что я подозревала, что в любом случае должно произойти нечто подобное. Поэтому я не смогла избежать того, чтобы ощутить определенного рода, ну, развлечение… - или правильнее бы было назвать его облегчением…

Даже несмотря на этот обряд, характер торжества на самом деле был гораздо более серьезным,  окончательная атмосфера не была ни пугающей, ни исполненной с особо жестоким рвением.  Общее празднество скорее определено и управляемо  общим «знанием», личной уверенностью в его текущей необходимости… - в конце концов, этот особенный путь можно воспринимать только как  напоминание – хотя и нельзя отрицать его нечеткость  - о грядущем и необходимом очищении, которое должно быть произведено каждым из верующих, хоть и по отдельности. Удар между лопаток подобен ритуалу изгнания через восточные ворота «заключительных дней», всего лишь последнее указание, или совет, чтобы окончательно стать активной, поэтому это, как следующий шаг, почва должна быть подготовлена к начинающемуся развитию, эволюции живого будущего хрупких, последних, заключительных дней…»

Анна-Варни Кантодеа, специально для SOPOR AETERNUS.





Категория: La Chambre d'Écho - Where The Dead Birds Sing (2004) | Добавил: esma88 (25.07.2009)
Просмотров: 665 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Поиск